Klopp ve Dortmund Birlikteliği Sona Eriyor

Hummels'in de Manchester United'a göz kırpması, bence bardağı taşıran son damla olmuştur. Aslında bu benim fikrim, yani Klopp'un yerinde olsaydım, benim için böyle olurdu. Dortmund'a belirli ve uygulaması zor bir oyun sistemi getirmesine rağmen, kilit oyuncuların özellikle en büyük rakibine gitmesi, Dortmund'un bugün geldiği noktanın en önemli nedeni. Dortmund'da her ne kadar lise ortamı bulunduğu söylense de, Klopp gibi hırslı bir isim için şu an gelinen nokta tatmin edici olamayacaktır. Bundan sonra nereye gider bilmiyorum ama bir daha Dortmund gibi bir "challenge" kabul eder mi, pek sanmıyorum. Yani Türkiye'ye geleceğine inananlar varsa, boşa ümitlenmesinler derim. Ben olsam, Man City'de koltuğu sallanan Pellegrini yerine Arapların olası teklifine atlar, Dortmund'da başına gelenlerin aksine, sadece 2-3 sezon içinde sona ermeyecek/bozulmayacak bir oyun düzeni ve takımla kariyerime devam ederdim.

Dortmund'da Klopp'un yerine akla gelen ilk isim Thomas Tuchel. Klopp'un bıraktığı yerden devam edebilecek en uygun teknik direktörün Tuchel olduğunu düşünüyorum. Ancak, Dortmund'un Klopp döneminden çok iyi dersler çıkarması gerekecek yerine gelen hocanın. Çünkü peri masallarının süresi ne yazık ki sanıldığı kadar uzun değil.

Son olarak söylemek isterim ki günümüz futbol düzeninin bence son yıllarda yetişmiş en başarılı teknik direktör-takım ilişkisini sona erdirmesi çok üzücü. Klopp ve Dortmund adına üzgünüm...

Yorumlar